Felhívás

Régi Várad blog "Fotók,képeslapok a régi Váradról" Facebook album fotóit használja fel forrás megjelöléssel.Írja meg véleményét a facebook.com-ra,vagy az egyvaradi@gmail.com -ra !
Sok román ajkú váradi szeretné olvasni a szöveget az anyanyelvén,mely részben elérhetővé válik' '

Köszönet mindenkinek '


2018. április 15., vasárnap

Milyen ember volt Ali Baba,polgári nevén Szabó László?

 
Ali Baba.Forrás: Egy Váradi Facebook

A régi Várad képéhez tartozott Ali Baba,polgári nevén Szabó László.Úgy gondolom,alig volt Váradon,aki nem ismerte volna.Több történet keringett róla,melyeket sem megerősíteni nem tudom.Személyesen nem ismertem,csak egyszer találkoztam Laci bácsival a régi nagypiac melletti kocsmában.Mellettem egy kolléga ült,aki személyesen ismerte Velencéről.Csak annyit súgott,nehogy csúfoljam,mert kapok néhány ostorcsapást.Megfogadtam a tanácsát,és Laci bácsinak szólítottam,ami azt eredményezte,hogy megnyugodott,leült az asztalhoz.Egy hálba sört vettem nekünk és Laci bácsinak.A kollégámmal szívélyesen beszélgetett.Még egy kör hálba sört vettem,azután "leléptem ". A különös az volt,hogy nem kellett sorba állnom a sörért,mert senki sem mert megállítani,látván ki ül az asztalnál.Bármikor találkoztam vele,mindig Laci bácsinak szólítottam.Így sikeresen megúsztam az ostor csapásokat.

Róla beszélgettem az egyik ismerősömnek.Meglepetésemre azt mondta,hogy nem olyan bolondos volt ahogyan sokan ismerték.Sokat beszélgetett Laci bácsival.Mint kiderült,viszonylag művelt ember volt.Ha józan volt,sok mindenről lehetett lehetett beszélgetni vele.Nem volt konkurens a taxiknak, mert a teher taxi délelőtt fuvarozott,Ali Baba pedig délután jelent meg az Andrényi előtt, melynek a neve a nagy Oțelul volt,vagy a nagy piac környékén.Ha elvállalt egy fuvart,azt teljesítette.Az is igaz, hogy a lovának nem volt az erőssége a gyorsaság.Nagyon jól ismerte a várost.

Milyen ember volt Ali Baba?Akik ismerték személyesen,azok tudnák megmondani.Ali Babához hasonló "különleges" váradit ismertünk,akiket ismertünk.A régi Várad eltűnésével az emlékük is feledésbe merül.Lehet jó volna,ha felidéznénk az emléküket.Mi volna,ha fennmaradnának a történeteik?Készülök néhányról írni.Tud egy történetet?Írja meg,mert ők is váradiak voltak,akik kiszínezték a szürke hétköznapjainkat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése